14 Kasım 2011 Pazartesi

Uzakdoğu Usulü Kış Garnitürü


Bu tarifi ayrı bir postta yazmak istedim ki unutmamak için çünkü inanılmaz beğendik..Evdeki kokulara dayanmanın çok zor olacağı ama bir o kadar kolay bir tarif.. Siz de benim gibi uzakdoğu esintilerine hayransanız çok çok beğeneceğiniz çok hafif bir kış garnitürü..

Malzemeler:
Kök sebzeler
2 patates
2 büyük havuç
2 ince pırasa
2 biber
4 iri diş sarımsak
fındık büyüklüğünde taze zencefil
soya sosu

Yağlı kağıt serdiğimiz tepsimizi bir kenarda hazır tutuyoruz, bir kap içerisine soyulmuş ve aynı büyüklükte doğranmış sebzelerimizi biberler hariç alıyoruz.. Sarımsaklarımızı soymadan kabuğuyla üzerilerine tek darbe vurarak btün olarak kaba atıyoruz..3 yemek kaşığı zeytinyağı, deniz tuzu ve pul biber ile karıştıyoruz.. Pırasaların yeşil kısımlarını doğramıyoruz ama atmıyoruz da..

Yağlı kağıdın üzerine hepsi tek sıra olacak üst üste gelmeyecek şekilde seriyoruz.. Fırının en üst gözüne en yüksek derecede fırınlıyoruz.. Benim fırınımda bunun için özel bir program var sadece kaşar eritmek tatlıların üzerini karamelize etmek gibi şeyler için kullanılan böyle bir program yoksa kuvvetli bir ısı verecek herhangi bir program da iş görür..

Sebzeler yumuşayıncaya kadar ara ara karıştıyoruz ve bu esnada pırasaların yeşil kısımlarını tütün kıyımı dediğimiz cinsten ince ince kıyıyoruz, zencefili rendeliyoruz.. İstediğimiz kadar soya sosunun içerisine atıp bekletiyoruz.. Biberleri sebzeleri karıtırdığımız kapta kalan yağ ile karıştıyoruz.. Kök sebzelerin yumuşamasıyla onları da tepsiye ekliyoruz.. Üzerleri kızarıncaya kadar fırında tutuyoruz almadan önce soya sosu ile pırasa yapraklarını ekleyip kokuları çıkınca tepsiyi fırından alıyoruz.. Benim ölçümle toplamda 25 dk tuttu.. Biberleri sonradan eklememizin sebebi çabuk piştikleri için patateslerle beraber yanmamaları.. Sarımsakları kabuklu koymamızın nedeni ise ne kadar pişerlerse pişsinler acılıkları vermemeleri..

Sarımsaklar ve pırasadan çıkan kokuya bayılacaksınız.. Uzakdoğuda taze soğan çok kullanılır ama pişirmeye dayanıklı olduğu için ben pırasa kullandım hiç pişman olmadım..

Bon Appétit

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder