20 Ocak 2012 Cuma

DIY Project - 1

ilk gerçek DIY projemle karşınızdayım dostlar..

Procemizin adı " Aile Kuralları Tablosu" diye çevirmek daha doğru olur sanırım... Kişiselleştirilebilir bu tabloları ilk Gallery Wall projemi yapmak istediğimde beğenmiştim.. Etsy de satıldığını görünce hatta almak istemiştim ama, görü

nen o ki almaya gerenk bile yokmuş hemencecik yapabiliveriyormuşuz..

Malzeme listemiz..



baumaxtan alınma alakasız boyutlarda bir sunta parçası.. bu parçalar atıl olduğundan çok ucuza satılıyor lakin hep yamuk yumuk parçalar, düzgün bir şey istiyorsanız düz bir şekilde kestirmeniz gerekebilir..

akrilik boya.. ben siyah ve beyaz kullandım sadece..


boyaları almışken bir de Transfer Tutkalı atın sepete hadi hadi

çeşitli boyda fırçalar
mat renksiz ahşap koruyucu.. ben yat verniği çok uzun sürede kuruduğundan tercih etmedim.. tabloyu sörf tahtası olarak kullanmayacağım aklıma geldi..




ve en önemlisi kişisel kurallarınızın yazılı olduğu çıktılarınız.. burada dikkat etmeniz gereken en önemli şey, çıktıların photoshopta ayna tekniği ile TERS çevrilmiş olması.. siz yapaıyorsanız fotokopiciye söyleyin o sizin için AYNA TEKNİĞİ ile çıktısını alır..



transfer ederken çıktının yazılı tarafı tahtanın ön yüzüne denk geleceği için kağıdın tersinden düz bir şekilde okunuyor olması gerekir..

Gelelim Yapılışına;
ne idüğü belirsiz tahtamızı uygun boyutlarda boyutlandırınca ben 24 cm en 70 cm boy kestirdim çünkü a4 çıktısı alacaktım A4 enine 23 cm boyuna 30 cm dir..


eğer PS ta istediğimiz kuralları istediğimiz fontlarda yazdı isek devam edebiliriz yok ben yazamıyorum kullanmayı bilmiyorum derseniz MS word te olur fakat boyutlandırmanız satır aralıklarını istediğiniz şekilde ayarlamanız biraz zor olabilir..

tahtamızı güzelce zımparalıyoruz.. eskitilmiş bir görünüm istiyorsak zımparalamıyoruz. Beyaz akrilik boyayı su ile inceltip bitene kaar zemin rengi olarak boyuyoruz.. sonrasında 3-4 saat kuruduktan sonra eskitilmiş görüntü isteyenler için şimdi zımparalıyoruz.. pürüzsüz yüzey transfer açısından çok önemlidir..


şimdi zoyalı ve zımparalı yüzeye transfer tutkalını ince bir kat olacak şekilde sürüyoruz.. hemen kurumaya başlar 15 dk gibi bir sürede kuruduktan sonra şimdi kalın bir kat şeklinde sürüyoruz.. hemen kurumadan çıktılarımızın üzerine tutkalımızı sürdükten sonra düzgünce hava kabarcığı kalmayacak şekilde yapıştırıyoruz.. bu esnada ortadan yanlara doğru yayarsanız hava kabarcığı kalmaz..


bu şekilde 1 gün bekletiyoruz..



1 günün sonunda, çıktılarımızın arka yüzlerini bir sünger yardımıyla ıslatıyoruz.. suya doyurana kadar.. aynı süngerle suya doyduğundan emin olduğumuz kağıtları ovarak soymaya başlıyoruz.. nazikçe yapalım ki boyalarda soyulmasın.. harfler arasında kağıt artıkları kalabilir.. dert etmeyin hepsi vernikle kaybolacak.. tamamen soyulduğundan emin olduktan sonra silinen yerlere ufak rötuşlarla harfleri tamamlıyoruz.. ben tamamlamadım zaten eskitilmiş bir görünüm istiyordum..



bu haliyle beğendiyseniz kalsın.. lakin benim dekorasyonuma çok beyaz geldiği için ben süngere sürdüğüm akrilik boya yardımıyla kenarlarını siyaha boyadım ve hafif bir çerçeve attım..



sonrasın da siyah boyalarda kuruyunca vernikliyoruz.. ben dayanamadım postu girdim üzerine matkapla delik açıp iple asmayı düşünüyorum o yüzden kocinin gelmesini beklerken bu postu girdim..

Hadi bakalım kolay gelsin..

1 yorum:

  1. enem, yapmışsın!! süper olmuş ya, çok beğendim ve kıskandım, hıh!!

    YanıtlaSil