14 Temmuz 2010 Çarşamba

menapoz midye..

Ahtapot Paul ün gizemini de öğrendikten sonra Dünya kupasıyla ilgili aklımda kalan tek şey.. o ahtapot.. fotoğrafınıda gördüm internette bilmiyorum artık o mu dublör mü kullanıyo naapıyo böle pembe beyaz yumuk yumuk içimden geçenide allah biliyo ya nasılda zeytinyağlı ızgarası olur bunun dedim.. ama ün şan şöhrette böylelerine gidiyo hep işte.. o kafadanbacaklı yerine tahminleri ben yapaydım isterse ispanyollarla almanlar birbirlerini yesin ben seyşellerde keyfime bakardım..

neyse nerde pis iğrenç bişi var sokakta onları yemek isteyen arsız çocuklar gibiyim bu ara.. işkembe çorbası yapalım dedim anneme "kurdeşen olursun bu sıcakta" dedi.. ciğer istedim sonra onu yaptı çok şükürde bu sefer kokoreç yiyesim var.. böle bi hafta ciğer, kokoreç, işkembe filan yesem hiç doymam..

midye sayıklıyodum aşeren lohusalar gibi ona da babam çözüm getirdi.. artık hangi arka sokağın, hangi mardinli pis midyecisinden getirdiyse, çok güzeldi.. bide böle bişi varmış bu midye işinde hep bu mardinliler oluyormuş sanki mardinde deniz mi var dicem, bunu okuyan bikaç kişi benim engin coğrafya bilgimi bilir ondan susuyorum.. bir ara biyotoksin laboratuvarında stajdayken ben böle cuvalla midye geliyodu.. allaam yalnız korkunç olan kısım canlı geliyodu bunlar.. hemde kırmızı fileden patates çuvalında köpükten kutunun içinde suda, köpükte şey bu çamaşır makinalarından filan çıkıyo ya hani sokakta böle onları deşeleyip kar yağıyomuş gibi oynardık.. eee izmirli bi çocuk karı böyle görüyo ancak..

işte kum midyesi, kum şırlanı, istiridye, kara midye filan geliyodu en ucuz pis olanı kara midye aha şu yukarda fotoğrafını gördüğünüz.. diğerleri ihracat zaten pahallıymış çok.. benim gözümde hepsi aynı çünkü hepsi kokuyo hemde korkunç.. bizde işte bunların sosyetik olanlarının istiriydelerin içinden çıkan parmak kadar etlerin içindeki bit kadar hepatopankreas dicem işte o kısımı kesip biriktirip analiz yapıyoduk.. (analizde onları cihazda damıtıp tübitaktaktan gelme cıvır beyaz sıçanlara zerk ediyoduk ölüyolar mı acaba diye bi ara onuda anlatırım çok fena kapa parantez) lakin öle bişi ki canına yandığım mahlukatları 100 tane filan açıp çıkarcan kesicen filan o 40 gr bağırsak, mide ıvır kıvır kombinasyonu biriksin.. işte o ara en kral mardinliden usta midye temizlemişliğim oluyodu

bide aile içinde ben ziyanlık midye tüketirim çok severim herkes bilir.. böle arkadaş ortamında da eğer içiyosak biyerlerde ortaya midye gelmişse hep karşımdakileri lafa tutarım hepsini yemeye çalışırım.. çok kalabalıksa muhabbeti hiç bozmam köşemde uslu uslu sinsice durur onlar dalmışken yine parsayı götürmeye çalışırım..yaparım bunu..

işte çok midye yiyorum diye bizim ailenin şamanı yengem " aaaa onlar adet görüyo günah yenmez" dedi...

şimdi uzun bi sessizlik... nası yani bildiğin kabuklu yumuşakça memeli bile değil kara midye pms dönemine mi giriyo .. nası yani oda mı sinir yapıyo o dönemde ? kendini kayalara mı vuruyo erkek midyeleri kabuklarıyla mı çimdiriyo napıyo ben oldum dumur o an..

karı sırf bunun için midye yemiyomuş ya olaya bak.. sanki hayatında çılgınlar gibi sevişen, çocuk emziren midye gördü de adet görüyomuş diyo.. velhasıl ben burdan bilimsel bi açıklama yapıyorum aynı zamanda mardinli midye mafyalarının yaptığı açıklamalara göre.. midye memeli değildir.. adet görmez.. inekler memelidir ama onlar görür adet inekte yemeyin o zaman.. ayrıca midyenin dişisi erkeği olduğu doğrdudur..

ve benimde lab dan edindiğim bilgiye göre hani açınca o pilavın üstündeki et kısmı var ya.. hah işte o beyaz-gri ise erkek.. turuncu-pembemsi ise dişi oluyor.. siz yinede gri-beyaz olanları yiyin pembemsi çıkanları arkadaş ortamında ben götürürüm..

* ay allahım yumurtalıkları olan midye olsaydı sperm üreten pipisi olan midyelerde olurdu çok fena
** ayrıca menapoz midye diye kavram olurdu
***hem adet görseler bile hep denizdeler abdestli sayılırlar..

son dip not:fotoyu çeken sevgili sevgilim 15 denemede sanat eseri yaratmaya çalışırken benim en kötü fotoyu seçip böyle bir yazı yazacağımı bilseydi naapardı bilmiyorum..

esen kalın..
**

4 yorum:

  1. Adet görüyomudur nedir bilmem ama balık hariç deniz ürünü yiyemiyor oluşumun ankarada yaşıyor olmamla bi alakası var mı acaba bunun bi bilimsel cevabı ya da? :)

    YanıtlaSil
  2. olabilir tabi.. benim eskişehirde bi arkadaşım var oradayken balık bile yiyemiyor.. hep aklına kurt düşüyormuş.. içe düşen kurt bunun bilimsel açıklaması olabilir diyorum :)

    YanıtlaSil
  3. piano nerelerdesin!!!
    bu arada ben yukardaki şahıs. merak ettim seni

    YanıtlaSil
  4. Hani şeklini de vajinaya benzetirler ya, ondandır yengâ'anımın telaşı. Midpad kullanırlar hatta muayyen dönemlerinde ;))

    YanıtlaSil